Wat te doen bij annuleren of retourneren?
Annuleren
Een bestelling annuleren is kosteloos, zolang deze nog niet bij ons is verzonden. Annuleert u de bestelling, nadat ze naar u verzonden is? Dan moet u het pakket bij bezorging weigeren. Als 3D Printer Solutions al een betaling van u heeft ontvangen, dan storten wij de aankoopsom aan u terug, na goede ontvangst van de retourzending. De gemaakte verzendkosten brengen wij hierop in mindering (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).
Retourneren / Bedenktijd
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Wilt u de hele bestelling retourneren? Dan moet u de artikelen die u al in ontvangst hebt genomen, terugsturen naar het onderstaande retouradres. 3D Printer Solutions stort de hele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan u terug. De kosten van het retourneren zijn voor uw rekening.
Ook als u een deel van uw bestelling retourneert, zijn de retourneer kosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling storten wij terug. Verzendkosten worden in dat geval niet terugbetaald.
Alle annuleringen, omruilingen en retourneringen moet u schriftelijk aan 3D Printer Solutions melden. Dit kan via e-mail, fax of post. U moet hierbij in elk geval uw volledige naam en het factuurnummer vermelden.
Om al betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) terug te betalen, hebben wij uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit Europa moeten ook het IBAN- en BIC/Swift nummer van hun eigen bank vermelden.
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling moet hetzelfde zijn als het rekeningnummer waarmee u 3D Printer Solutions hebt betaald. Dit om fraude met terugbetalingen te vermijden.
Eventueel al betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald.